ביקור במוזיאון תעבורה למשאיות ברמלה

ביקור במוזיאון תעבורה למשאיות ברמלה

אם הילדים שלכם אוהבים משאיות, סקרנים לגביהם ומאוד רוצים לטפס עליהם – זה המקום בשבילם! במוזיאון המשאיות שבמתחם התעבורה, יש אוסף משאיות נוסטלגיות ממגוון רחב של סוגים ויצרנים החל משנות ה-30 שהילדים יכולים לחקור ולבחון מקרוב, והגדולים יותר יכולים לקרוא בשלטים שבמתחם מידע אודת כלי הרכב השונים. הרבה עבודת טיפוס, יותר מביקור בג'ימבורי. המוזיאון פתוח

ביקור במשק שמואלי בבאר טוביה

ביקור במשק שמואלי בבאר טוביה

אם אתן מחפשות פעילות לסופש' ולחג השבועות הקרבה, פעילות קלילה ומהנה לילדים הקטנים, אני ממליצה להגיע למשק שמואלי בבאר טוביה. בכניסה יקבלו אתכם, ניר ויעל ומשפחתם, כן כן גם הילדים שלהם וסבא וסבתא עם טעימות מתוצרת המשק, יוגורטים, גבינות, זיתים ושתייה קרה וחמה. לאחר מכן, ניר סיפר על ההיסטוריה המרתקת של המשק המשפחתי ושל היישוב,

פתרון לארוחת הביניים של הילדים  שמעודד עצמאות

פתרון לארוחת הביניים של הילדים שמעודד עצמאות

כולנו מכירות את השעות האלו אחר הצהריים, אחרי הגן או הצהרון בערך בשלוש –ארבע, כשהילדים רעבים ועדיין מוקדם לארוחת ערב. אנחנו כמובן רוצות לכוון אותם לאכול משהו קטן ובריא בארוחת ביניים זו, ולא שהם ייפתח את המקרר ויבקשו את כל הדברים שאנו לא רוצות שעכשיו יאכלו לפני ארוחת ערב. אבל כן- אני מאמינה,  שזה בסדר

ציור במגש פיצה

ציור במגש פיצה

קורה לפעמים כשאני נתקלת ברעיון ברחבי הרשת והדבר הראשון שעולה לי- איך אני לא חשבתי על זה קודם? כמי שאוהבת מאוד ומאמינה מאוד בשימוש חוזר וגם בפעילות פשוטה מחומרים זמינים שניתן לעשות בבית, כך שלא תדרוש הכנה מוקדם להורים וביקור בחנות היצירה. זו בדיוק פעילות כזו! הזמנתם פיצה?  נותר הקרטון. הפכו אותו לכן ציור. הוסיפו

איך לקחת תחום אהוב על הילדים ודרכו לעודד תקשורת ולהרחיב את ידע?

איך לקחת תחום אהוב על הילדים ודרכו לעודד תקשורת ולהרחיב את ידע?

אני מאמינה מאוד  שיש ללכת בעקבות תחמי העניין של הילדים, תחום שמעניין ומסקרן אותם בימים אלה, וכך גם לעודד ולחזק את התקשורת והשיח וגם להרחיב את הידע בנושאים שאנו רוצות לקדם אצל הילדים. אני אביא כן דוגמה שתמחיש זאת. מאז שחזרנו מבודפשט, שם ירין היה מהופנט לרכבת הקלה שנוסעת לצד המכוניות ולרכבת התחתית המהירה.  זו

סידור פרחים לשבועות

סידור פרחים לשבועות

מחר חוגגים שבועות, בואו וניתן לילדים לערוך את סידור הפרחים לשולחן החג. הנטייה הטבעית של ילדים היא לאסתטיקה וסדר, שאנחנו רק יכולים ליהנות מכך. אביזרים: ספוג פרחים מים אם משתמשים בפרחים אמתיים מומלץ להוסיף מספרים ולתת לילדים לגזור. הפעילות: הילדים מרטיבים מעט את הספוג ואז עורכים את סידור הפרחים. אם מדובר בפרחים אמתיים הם יכולים

יצירת דגם חיטה או שעורה מפסטה

יצירת דגם חיטה או שעורה מפסטה

עכשיו שהשדות מלאים בחיטה ובשעורה, אפשר להביא 2-3 הביתה ולהסביר לילדים מה מכינים מהגרגירים, וליצור דגם פשוט. האביזרים: דף טוש דבק פסטה פנה הפעילות:  לצייר קווי מתאר של החיטה/שעורה ולתת לילדים להדביק על כל קו פסטה.

חוקרים את החיטה והשעורה

חוקרים את החיטה והשעורה

לתת לילדים לחקור לבד את השעורה והחיטה, לגעת, לפרק ולחוש. לחקור את הקליפה ואת הגרגירים. לשאול אותם אם הם יודעים מה מייצרים מהגרגירים האלה? תלוי בגיל הילדים, לקטנים אפשר לומר שמתחת לקליפות מסתתר הגרגיר, לילדים גדולים או כאלה ששואלים על כל חלקי החיטה אפשר להרחיב על הגלומות שעוטפות את הגרגיר, על המוץ והמלען. אם השגתם

מילוי חיטה בשק

מילוי חיטה בשק

פעילות נוספת לפעוטות לשבועות  – מילוי חיטה לשק קטן בעזרת כפית. הפעילות כמובן, חייבת להיעשות בהשגחה. הילדים בפעילות זו לומדים לאחוז בכפית. אביזרים: גרגירי חיטה/פתיתים/גריסי פנינה שק קטן כפית קערה הפעילות: להעביר את הגרגירים מהקערה אל השק ולמלא אותה.

השחלת שיבולים

השחלת שיבולים

אני מקבלת הרבה פניות לפעילות לפעוטות והנה- פעילות אחת כזו שעובדת על המוטוריקה העדינה. השחלה של חיטה/שעורה למסננת. בהתאם ליכולות הילד בוחרים את גודל החורים של המסננת. אביזרים: חיטה/שעורה מסננת הפעילות: על הילדים להשחיל את החיטה והשעורה למסננת.

מי ישלוף את תפוחי האדמה הלוהטים מהמדורה?

מי ישלוף את תפוחי האדמה הלוהטים מהמדורה?

הפעילות מתאימה בכל גיל. לקטנים ניתן ליצור תפוחי אדמה גדולים יותר שיוכלו לשלוף עם הידיים, לגדולים יותר בעזרת כפית או פינצטה. לקטנים יותר ניתן להניח אותם על בד בצבעי המדורה ואת הגדולים והמיומנים יותר ניתן לאתגר עם קש. בתוך תפוחי האדמה אפשר גם להחביא הפתעות. ניתן גם לתרגל מניה. אביזרים: קופסא/סלסלה שניתן לקשט כמדורה בדים/קש 

מדורת ל"ג בעומר  בשקית

מדורת ל"ג בעומר בשקית

הרוח נושבת קרירה, והמדורה משתוללת בשקית קטנה. בואו נחזק קצת את שרירי הפה. אביזרים: דפים בצבעי המדורה: צהוב, אדום וכתום חתוכים לרצועות מספרים שקית זיפ קשית הפעילות : הילדים גוזרים את הרצועות לחתיכות קטנות. מכניסים לשקית, ומוסיפים את הקשית. סוגרים את שקית הזיפ משני הצדדים ועכשיו אפשר לנשוף ולהעיף את החתיכות. יש להקפיד על כללי

איך נוצר הצבע הכתום במדורה?

איך נוצר הצבע הכתום במדורה?

מה קורה כשמערבבים אדום וצהוב? נוצר לנו צבע הכתום של המדורה. הילדים אוהבים לערבב צבעים וכך ניתן להמשיך ולחקור עוד ערבוב של צבעים אחרים. אביזרים: בריסטול לבן בריסטול שחור גואש בצבע אדום וצהוב מכחול דבק הפעילות: לגזור את הבריסטול הלבן בצורת מדורה ולהדביק על הבריסטול השחור. לשפוך מעט מהצבע האדום והצהוב ולתת לילדים לערבב בין

קילוף תפוח אדמה לילדים

קילוף תפוח אדמה לילדים

ל"ג בעומר זו הזדמנות מציינות לעבוד עם הילדים על כישורי-אוכל. היכולת לקלף, מה אם לא?  תפוח אדמה להכין עבר הילדים את הקרש עם תפוח האדמה, קלפן וקערה להשלכת הקליפות. יש להקפיד על כללי הבטיחות ולהתאים את הפעילות ליכולות הילדים בהשגחה. לילדים צעירים ניתן לסמן עד לאיזו נקודה עליהם לקלף. חשוב להשתמש בקולפן איכותי ולא כזה

זיקוקים ממלח

זיקוקים ממלח

עוד פעילות שתכין אותנו לזיקוקים עם הילדים. יצירת זיקוקים ממלח וצבעים. ותחשוף את הילדים ליצירה ומגע עם מלח. אביזרים: בריסטול שחור דבק מלח גס/שולחן צבעי גואש/מים מכחול דק הפעילות: לצייר בעזרת הדבק זיקוקים. לשפוך מלח (מלח שולחן דבק טוב יותר) ולנער (מומלץ לקחת מגש/קערה מתחת). לשים את הבריסטול לייבוש קצר. ואז ניתן בעזרת מכחול דק