אז נכון שאנחנו עורכים תיאום ציפיות עם הילדים והכנה מוקדמת על ארוחת החג הקרבה, וגם דואגים לשתף אותם דרך הסיפורים על סמלי החג, המאכלים השונים ומהותו.
אבל ילדים קטנים ומלאי מרץ מתקשים לרוב לשבת זמן ארוך סביב השולחן, ולכן אפשר מלבד דפי הצביעה הסטנדרטיים, להכין קיטים קטנים לשליפה ולמשחק על שולחן החג. ככה גם הילדים ימשיכו להתעמק וללמוד על סמלי החג, גם ישחקו במשחקים שמעודדים התפתחות של כישורים מוטוריים שונים, וגם יסקרנו ויתעסקו בהם סביב השולחן (אפשר כמובן לארגן שולחן נפרד לילדים). הדוגמאות כאן – למשחקים לא מלכלכים (את שולחן החג) ושניתן להכין וליצור בקלות מחומרים זמינים בבית ובכל חנות יצירה וכלי כתיבה.
מכינים מראש את המשחקים, ואורזים כל קיט בשקית זיפ קטנה ושולפים בהתאם לצורך.
קווי המתאר של סמלי החג
חומרים: דף, טוש, דבקיות
פעילות: מציירים בדף את סמלי החג (רימון, תפוח, דג, שופר ועוד) ומבקשים מהילדים להדביק את המדבקות על קווי המתאר. עבודת תיאום עין-יד מעולה, והכרה של סמלי החג.

י
התאמת הכתר לרימון- משחק צבעים
משחק צבעים קליל, של התאמת הכתר לרימון.
אביזרים: דפים צבעוניים ומספרים.
פעילות: גזרו מראש מספר רימונים (בהתאם לגיל הילד הוסיפו מספר צבעים) מהדפים הצבעונים שברשותכם, והפרידו בין הכתר לרימון. כעת בקשו מהילדים לחבר כתר לכל רימון ולומר את הצבע.

תפוח עטוף סיכות
משחק שעובד על המוטוריקה העדינה ותאום עין יד.
במקור הסיכות מיועדות להשחלה של פייטים, אבל עם הקטנים אפשר לוותר על הפייטים ולבקש מהילדים לנעוץ אותן בקלקר. עדיף להשתמש בסיכות מפלסטיק לא חדות.
אביזרים: תפוח מקלקר וסיכות מפלסטיק.
פעילות: לבקש מהילד לנעוץ את הסיכות ולכסות את כל השטח הלבן של התפוח. אם התפוח נזרק על הרצפה אפשר לשמוע את הרעש שהוא יוצר.

השחלה של שרוך לתפוח
עוד פעילות קלה להכנה שעובדת על המוטוריקה העדינה ותיאום עין יד.
אביזרים: סול, מחורר, שרוך/צמר
פעילות: לגזור מסול את סמלי החג (רימון, תפוח, דג, שופר ועוד), לחורר מסביב ולתת לילדים להשחיל את השרוך. ניתן לרכוש גזירות מוכנות מסול.

למנות את סמלי החג
פעילות שעובדת על שרירי האצבעות, מוטוריקה עדינה, וגם על המנייה ומספרים.
אביזרים: בריסטול, מדבקות עם סמלי החג, אטבים, טוש
פעילות: לחלק את הבריסטול לכרטיסיות, ולהדביק עליהם את סמלי החג מ-1 עד 10 (או יותר- תלוי בגיל הילד ובהתפתחותו). למספר את האטבים בעזרת הטוש. ולבקש מהילד למנות, למצוא את המספר הנכון על האטב ולהצמיד אותו לכרטיסיה.

להביא את הצוף לכוורת
אביזרים: פונפונים, גזרות של פרחים, קערה ומלקחיים.
פעילות: להניח אל כל פרח פונפון שיהווה הצוף ולבקש מהילד לאסוף את הצוף לכוורת לצורך הכנת הדבש. ניתן להכין ציור של דבורה וכוורת להמחשת הרעיון.



