רוצה לקבל עדכונים על פעילויות ומשחקים חדשים?

אני מזמינה אותך לעקוב אחרי הפעילות

חוקרים את החיטה והשעורה

לתת לילדים לחקור לבד את השעורה והחיטה, לגעת, לפרק ולחוש. לחקור את הקליפה ואת הגרגירים. לשאול אותם אם הם יודעים מה מייצרים מהגרגירים האלה? תלוי בגיל הילדים, לקטנים אפשר לומר שמתחת לקליפות מסתתר הגרגיר, לילדים גדולים או כאלה ששואלים על כל חלקי החיטה אפשר להרחיב על הגלומות שעוטפות את הגרגיר, על המוץ והמלען.

אם השגתם חיטה ושעורה גם יחד, מעולה כי אז גם אפשר לשוחח על ההבדלים ביניהם. ההבדל בין הגרגירים- גרעיני החיטה יותר שמנים ועגולים, ואילו גרעיני השעורה יותר צרים וארוכים , ההבדל בשיבולת- שיבולת השעורה ארוכה יותר וגם רבה יותר בהשוואה לשיבולת החיטה (ולכן שמה)

לאחר שחשפתם את הגרגרים אפשר לשוחח על מה מכינים מהם? איך מייצרים את הקמח? ומה מכינים מהקמח- לחמים, עוגות, ומאפינס ועוד ומשיבולת גם מכינים לחם ודגני בוקר.

אני נתתי לירין גם אפשרות לכתוש אותם במכתש ועלי, וכך הוא למד כמה הגרגירים קשים, וכמעט לא ניתן לכתוש אותם כך, ואז היה יותר קל להסביר שבעבר היו משתמשים באבני רחיים והיום יש מכונות שטוחנות את הגרגירים לקמח. ובשביל ההנאה וההדגמה הוספתי קצת קמח.

פוסטים אחרונים

עין פרת

המלצה עין פרת

הטיול לעין פרת באזור מדבר יהודה, מתחיל מהכניסה דרך היישוב ענתות, זה חשוב כי הוויז לא תמיד מכוון לשם, אלא למחסום צבאי. אפשר לנסוע עד

קרא עוד »

המלצה- ביקור בפלנתניה

בסופש' האחרון ערכנו סיור בפלנתניה  בנתניה עם ירין בן ה7 ומרום בן ה3. סיור מדעי על החלל בדרך חווייתית ומוחשית. את הסיור התחלנו בשלושה ניסויים

קרא עוד »

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Made with 🍋 by Limoncello Studio