רוצה לקבל עדכונים על פעילויות ומשחקים חדשים?

אני מזמינה אותך לעקוב אחרי הפעילות

שלבי למידת צבעים לפעוטות

אני קודם אומר ארגיע ואמור שהכל בסדר, הילדים ידעו את הצבעים, וכמו כל למידה היא צריכה לעשות בכייף ובהנאה ומתוך מניע פנימי של הילד, ובהתאם לשלב ההתפתחותי שלו.
למידה של צבעים נעשית בשלבים וכל שלב מצריך את הזמן שלו ואצל כל ילד זה אחרת. בדרך כלל לפני גיל שנתיים הילדים מתחילים להתעניין בצבעים ולרוב עד גיל 3.5 הם שולטים בזיהוי ובשיום של הצבעים.

בשלב הראשון- מיון והתאמה – צבע לצבע. אתם לפעמים תזהו שפעולה זו תתרחש באופן ספונטני הם יפרידו את חלקי הלגו לצבעים ולקבוצות על השטיח בחדר המשחקים או באוכל בצלחת. הדרך הפשוטה לעשות זאת להתחיל עם 2 צבעים ולקחת 2 קערות/בדים/קופסאות /סלסלאות/חישוקים – מה שיש בבית. באותו הצבע ולתת לילד 2למיין ולהתאים – חלקי משחק בצבעים אלו והילד יתאים את האביזר לקופסה בצבע המתאים. אנחנו נתחיל עם צבעי היסוד- אדום, צהוב וכחול, ובהדרגה נשלב צבעים נוספים. אני ממליצה כל הזמן לשיים את הצבע (לומר את שם הצבע). הנה לגו אדום – נניח בסלסלה בצבע אדום. 

למידה צבעים

בשלב השני- הזיהוי- הילדים מזהים את הצבע אבל עדיין לא משימים אותו. אם אבקש את הכדור הירוק הם ידעו לתת לי. מומלץ לשלב את הצבעים כחלק מהשיחה ביומיום- אני מכינה סלט עם מלפפון בצבע ירוק ועגבניה בצבע אדום, בוא נלבש את החולצה בצבע כחול. יש בקבוצת הפייסבוק משחקים רבים שניתן לשחק. אני מאוד אוהבת את "תופסת צבעים" אומרים צבע ומחפשים פריטים באותו הצבע. תראו לילדים פריט אחד ואמרו את שם הצבע והם יחפשו גם באזור מסוים בבית. מומלץ שהצבעים יהפכו לחלק מהשיח באופן טבעי. שלבו בלמידה שירים וספרים העוסקים בצבעים.

התאמה צבעים עם מלקחיים

בשלב השלישי- שיום- הילד מצליח לומר את שם הצבע. מומלץ לא לשאול 'איזה צבע זה?' מבלי שאתם בטוחים שהילד יודע את זה. אתם תראו שהילדים כבר יאמרו לבד, לפעמים הם ישאלו אתכם ' איזה צבע זה?' ולפעמים יתארו מה שהם רואים- וכך תדעו שהם יודעים.

בגישה המונטוסרית אנחנו עובדים לפי שיטת שלושת השלבים וכל שלב יכול לקחת לפעמים חודשים כשבשלב הראשון רק ההורים והמדריכים משיימים, בשלב השני- הזיהוי- משחקים עם הצבעים ורק בשלב השלישי אנחנו מקשרים ביםן האובייקט לשם- כשאנחנו יודעים בוודאות שהילד יודע את שם הצבע אנחנו שואלים. אני שמה על כך דגש – כי חשוב לא ליצור לחץ אצל הילדים ולשאול אותם מה שם הצבע לפני שהם יודעים בוודאות.

אני ממליצה לשלב ניסויים מדעיים בצבעים וגם ללמד את הילדים הגדולים יותר איך נוצרים צבעים חדשים, ומה ממתרחש כשמערבבים שני צבעים יחד או צבע עם לבן או שחור ועל גוונים.

אם מזהים קושי קוגנטיבי או שפתי בזיהוי ושיום צבעים מומלץ לפנות לאנשי מקצוע.
כאן באתר וגם בקבוצת הפייסבוק אני העליתי משחקי צבעים רבים שיעזרו לכם ללמד את הילדים ולהתפתח בהנאה!

פוסטים אחרונים

עין פרת

המלצה עין פרת

הטיול לעין פרת באזור מדבר יהודה, מתחיל מהכניסה דרך היישוב ענתות, זה חשוב כי הוויז לא תמיד מכוון לשם, אלא למחסום צבאי. אפשר לנסוע עד

קרא עוד »

המלצה- ביקור בפלנתניה

בסופש' האחרון ערכנו סיור בפלנתניה  בנתניה עם ירין בן ה7 ומרום בן ה3. סיור מדעי על החלל בדרך חווייתית ומוחשית. את הסיור התחלנו בשלושה ניסויים

קרא עוד »

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Made with 🍋 by Limoncello Studio